Friday, January 23, 2009

gud moning


hari ini bngn agak awal..sbelom kol 9..xdela awal sngt utk org yg bngn awal..tp pd aku still keluaran biase..aku yg sbelom nie sampai menyampah jam loceng hp nak kejut(sampai batt abis) arinie aku bngn tanpe pertolongan kau pun(mesti kau bengang kan hp)..padehal smlm tido kol 230..maybe sbb aku tambah sekeping selimut lg menjdkan jumlah keseluruhan 3keping..or maybe sbb da janji ngan bdk tue nak bngn awal..brape kali golek still xbleh nak sambung tido..bngn suda..awal lg nih, lepak dpn komputer skejap..gagahkan pegi masak air nak buat teh..damn, mild seven penyeri hidup tinggal sbtg jer..dem kau taspo..xleh lepak lame ar camnie..xpe arinie g skola awal sket kasi bdk terkejut..smlm dala xpegi..haizz..
utk bdk yg keje ke skola ker, ingt esok hari sabtu..hoo yeahh..pegilah beronggeng kasi hilang sket stress krg..papehal happy weekend..

photo caption:bngn kol 9 xdptlah jack nak gmbar camnie..nie kol 6 nye gmbar..jgn salah faham, aku xbngn awal utk deserve ini..ini xtido nye gambar..

--------------------------------------------------------------------------------

skang kat lab, sarapan pun kat lab, skang tngh berblog kat lab..cis bdk2 nie reaksi xterkejut langsung aku dtg awal..muke normal jer..bz btol tngk derang aku rilek je siap berblog lg..arinie sngt cerah dan yg peliknye sngt panas walaupun winter..cuace da mcm tngh2 spring..aku kluar ngan jckt bodo pun xrase sejuk langsung..giler ah..ecosystem da xstabil nih..ape kate krg wat sesuatu terhadap perkare series ini..
cth:
shopping ngan ecobag
aku bwat eh skang memandangkan supermarket kat sini pun da xsediekan beg plastik..shit giler..kalau nak bayar 20sen..
@jgn buang sampah rate2
ko ingt sape yg kutip bende2 tue..xde org ok..dan bende tue akan kekal kat situ sampai biler2 kecuali kalau ditiup angin..
@recycle
time buang sampah tue asing2 kan ar bende yg bole recycle ngan bende yg xbleh..nie da sediekan tmpt recycle kau pegi masukkan botol plastik dlm tong utk tin..bodo xreti bace ke..or saje nak tnjk gangster..nie bkn tmptnye ok..
@jgn membazir air dan elektrik
krg bole sep bnyk gak lg2 yg bil korang bayar sendiri bkn kolej or mak bapak krg..
@support eco-friendly stuff
eskrem kon > eskrem btg kayu > eskrem btg plastik..jgn salah paham tande > dlm ayat nie bkn bermaksud lg besar drpd ianya bermaksud lbh eco-friendly drp okie..skang pun da bnyk eco-friendly appliances..digalakkan pakai..
@gunekan public transport
nie ssh sket nak buat memandangkan public transport kat msia masih lg di tahap yg krg memuaskan dan tidak menyelesakan..at least try ar, lg2 kat tmpt2 yg ade lrt tue..nie da tau jam teruk, parking xde/mahal pun still nak nek kete..

selamat mencoba..
wiee ade gak bende yg berfaedah kan kat blog aku nie..xde ar mengarut tp xmencarut sepanjang mase..

11 comments:

arnie azreen said...

kat jepun tempat beronggeng kat mane?
hee....


yes2!
sokong2!
nanti sy cuba buat sume yg awak ckp tu :)

vidadarisakura said...

kamu pun cuti cinese new yer ka?


hee

LANtai mop said...

arnie: yea sile2..syg kamu..
kat sini ermm..bese boling, karoke, kuar mkn or jln2 ar..bosan kan..
vid: xdak cuti la sini..sek spt bese..happy cny holiday to u guys then..

Adriani said...

u ni sape sebenornye...mencurigakan la...

Passerby said...

bro, life lu sama mcm gua ah. tpi pagi2 kat lab gua dh layan redtube.

hahaha

LANtai mop said...

yanny:shitsureiyanaa..
pois:hoo wa layan ***hub..hahaha

hidayahnazri said...

eeeeeeeeeeeee canteknyeee gambar
sy dah try snap pagi tadi
tapi cahaya oren2 xnk kuar :(

LANtai mop said...

dayah:hoo TY..
bole caye ke nie bngn pagi ;p..

hidayahnazri said...

haha seperti anda, saya xtido pong.

LANtai mop said...

ohoo..girl u rock..

qishie said...

yep..kt tmpt saye pon..even bhgn ats bukit..tp da x sjuk cm memule smpai..
tp local people negare tmpt sy blaja neh..sgt x sensitive ngn isu alam sekitar...open burning n sampah lam sungai..haish~~